torsdag 18. september 2014

En lang uke er slutt og freden har senket seg...

Forrige uke ble det tur til Hamar hver dag, være på kurs på mandag, holde trening på tirsdag, holde rally kurs onsdag, to dager som observatør så to dager på sporkurs, og mandag igjen var det å være på kurs. Enda godt dette ikke er så ofte at det blir sånn, men nå hadde jeg visst om dette en stund så jeg hadde god tid til å forberede meg. Kjente det på tirsdag at det hadde vært mye, så da var ikke kroppen helt med.

Men mandag startet med innkallingskurs. Heldigvis er instruktøren så hun ikke insisterer på innkalling, for vi snappet opp en ro treningsøvelse fra en av de andre deltagerne vi ville drive med. Scott syntes det var veldig greit, begynte å bli litt kreativ også som bare han kan.
På torsdag og fredag var vi observatørere på LP kurs i klubben. Klubben hadde leid inn Mona Kjernholm. Virkelig en trivelig og artig dame. Ble minnet på mye som jeg har glemt litt bort i trening av Scott. Pluss at jeg fikk litt tips ang Scott i pausen.
Neste var sporkurs i to dager, kjente at fjøra begynte å bli slakk. Første dagen ble det et kort spor for at instruktøren skulle se hvor i landet hver ekvipasje var. Scott var veldig flink, konsentrerte seg bra og styrta ikke etter buskene for å markere. Vi begynte å jobbe inn en "start" rutine, fra bilen og til sporet. Den ble til slutt veldig koselig. Slutt rutinen og begynte å få form også. Og jeg var flink med å ha bra på riktig sted!
Andre sporet fikk Scott lov til å prøve seg på et litt lengre et med en svak grus overgang. Skulle slutt belønne han i grusen, men han dura over for å få med kjøttkakebitene der også. Siste sporet var et kort med en klar overgang fra gress til grus, nok en gang kjempe flink liten lurvegutt.
Dagen etter skulle vi i skogen. Der ble vi kastet ut i et lengre spor med fire gode vinkler, jeg bestemte meg for å prøve og stole på at lurven min får det til. Og jada, vinklene ble gått og sluttboksen ble funnet. Rutinen før og etter var veldig fin og koselig. Andre sporet var et spor med kryssing, slik som lurven jobbet da også. Kjempe flink, sjekket kryssningen og gikk videre. Holdningen hans iløpet av helgen hadde visst forandret seg. Merket godt at vårt forhold også har forandret seg etter helgen.

Mandag denne uken var det igjen temakurs, da hopp over hinder i div utførelser. Scott slet litt med de trivelige damene, men det går bedre og bedre. Fikk hjelp til å lese han og bytte belønning så ble det kjempe bra. Fremover skal han bare bli mer utfordret og leke oss med trening av kl 3 hopp.
Tirsdag var det helt friiiiiiii!!! Og kroppen nøt det i lange drag. Onsdag RL kurs.
I dag Skulle vi til Moelv for å trene kl 11, men når jeg omsider fikk dratt meg opp sånn åtte - halv ni kom sambo og lurte på om vi kunne dra før. Joda, så plutselig dro vi...jeg da noe ikke våken enda. Men opp med bur til Scott så lå han der for å roe seg, når han ble rolig så kunne han få trene. Da hadde det kommet to grupper fra en barnehage, så det var jo mye smått som løp rundt. Men vi jobbet med kontakt og lineføring, så jammen hadde vi fremgang! En liten pustepause i buret så tok vi en runde med kontakt og hopp over hinder. Scott var på nett og var super flink, var jo mye unger der som sparka fotball. Jeg fikk utfordret han på linjen i forhold til hinder og meg. Fy flate for en hund jeg har!
Og etter vi kom hjem hadde jeg fått en mystisk pakke i posten. Det var jo en pakke med ting tang vi skal teste for butikken Hjerte for hunden (www.hjerteforhunden.com) Der var det mye fint og Scott, ja han har allerede funnet sin favoritt.
Sjekk ut filmen av luringen:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar