fredag 13. desember 2013

Fantastisk trening!

Kjørte på med litt trening på Scott i dag også her hjemme. Vi trente i går også hjemme. I dag stod apport, ruta, fri ved fot på lista. Jeg har ikke ord lenger for denne lille karen, han er så flink og tar ting så fort bare jeg forklarer ting på riktig måte. Har nok snart lært meg hvordan han fungerer nå!

Vi trente på apport, med hovedvekt på innkomst og få han nærmere meg før han slipper. Bytta ut godbiter med leke så han kunne få opp litt fart også. Gikk supert og vi fikk til det vi skulle få til! Vi trente og på fri ved fot, og nå føles den veldig pen ut, er litt utifra foten min, litt lenger bak og med en ivrig men rolig/konsentrert attitude.
Ruta var vi også innom, der første og og to av de nest siste gangene hadde leke i seg. Han hadde bedre fart ut nå enn i sommer, og syntes dette var gøy. Men jeg må være påpasselig med å ikke ta bort leke for fort, men ikke la den ligge for lenge heller.

Vi dro etterpå ned til Bohus, og da fikk Nanny være med. Vi skal jo starte kl 2 i 2014! Hun fikk noen runder med ruta, hun har fått bedre fart og er mer målrettet...men hun er ikke helt konsentrert. Mulig at hun begynner å komme i såpass god form at hun må ha ut litt for å kunne konsentrere seg. Men det er jo artig!
Hun fikk også kjørt seg på apporten, og kommer stadig lettere på plass med den.
Rygging med stå og dekk tok jeg også, fokuset er på brå stopp..nesten så hun hopper med frambena. Dekken er å ha begge albuene nede. Det var ikke kaldt i går, så da gikk dekken veldig bra!
Ellers så hadde vi det bare kult sammen.
Scott måtte komme på nett igjen på Bohus, så jeg gikk hit og dit så han måtte oppsøke meg for å få snop. Det fungerte veldig bra! Han kom på nett og gjorde en fin fin jobb. Trente på sidesteg til høyre og et steg bakover. Må passe på å belønne for tyngdeforflyttningen hans også. Vi var såvidt innom neddekk og oppsitt pluss flatdekk mens jeg går unna, dette har han tenkt på! Så flink!

I morra skal jeg og Scott teste et kurskonsept, det blir spennende det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar