fredag 27. desember 2013

Romjulstrening og diverse tanker med Scott

Det er da skikkelig skøytebane utenfor her så det er ikke blitt noen mulighet til å trene nå i jula. Men vi fikk til en trening på Brumunddal forrige uke. Den ble filmet, og etter jeg kikka på den filmen ble det mange aha opplevelser. Selvom jeg har drevet mange år med LP og trening av hunder, så ser jeg ikke alt jeg driver med selv. Og jammen gjorde jeg mye rart, så det er ikke rart Scott er litt borte og ikke akkurat er sikker i holdningen sin stakkar. Det er en ganske så brutal måte å få se seg selv på, det er ikke mulig å bortforklare noe eller forsvare så mye.

Men fikk til en liten trening på Bohus i går kveld med Scott, med da lærdommene friskt i minnet. Scott er rett og slett super. Det var litt grus på isen, men fortsatt glatt, lille luringen min tok skikkelig hensyn til det så jeg slapp å bekymre meg for det. Vi fikk lekt mye allikevel, og jammen gikk han fint på fri ved fot! Vi så litt på de andre øvelsene i kl 1 også, og Scott lurte nok mest på når utfordringen skulle komme for de var jo så enkle. Øvelsene var enkle der på Bohus, helt alene, og jeg som var engasjert. Utfordringene vet jeg kommer når vi ikke er alene lenger, men da er det godt at vi har kost oss med øvelsene alene.

Scott har fått seg en ny sporsele, fant merket og den jeg ville ha på ebay i Canada av alle steder! En så kalt H-sele fra Premier, med ringer her og der og justeringer her og der.


Så da er vi klare til snøen blir borte, og ser ikke ut til at det blir lenge til...Blir det skikkelig snøføre kan vi jo gå på en parkeringsplass. Håper sporingen gjør at han får til å konsentrere seg bedre.

Ellers har vi vært for slappe på byvandringen vår, eller vandring på nye steder. Men nå er alle forbredelser til jul ferdige, så da kan man begynne å ta seg tid til slike turer igjen. Dem er veldig viktige for lille gutt, og ikke minst for forholdet meg og han..det er plutselig noen skumle ting som skjer og da må vi jobbe oss igjennom det sammen.

Sånn ellers har vi begynt å planlegge 2014. Har kommet frem til at det blir minst mulig stevner, fokus på treninger og LP cup. Så da tar vi 2015 med storm og stevner, kan hende man klatrer litt i klassene da så det blir jo spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar