tirsdag 12. juni 2012

Nanny apporterer!

Sååååå stolt av jenta mi. Vi har drevet MYE med sitt og hold fast apporten, gå med apporten, løp med apporten, løp rundt meg med apporten. I går prøvde jeg noe "tabu". Kriteriet var at hun skulle sette seg med apporten i munnet på egenhånd, med litt hjelp. Brukte klikker, hun er veldig tilgjengelig for den. Til slutt satte hun seg med apporten i munnen i 1 tusendels sekund, med tygging, ved hjelp av at jeg flytta vekta mi mot henne når hun var forran meg. Det er fremgang at hun kunne sette seg med den i munnen, selvom hun tygde. Tyggingen kan vi jobbe bort etter hvert.
I dag prøvde jeg det samme, det var noe bedre med tyggingen. Tok det hakket lenger i dag. Satte henne igjen, 1,5 m unna la jeg apporten og 2m til stod jeg. Kommanderte apport, hun løp og grep den, så satsa jeg alt og kommanderte plass, og jammen meg! Hun kom inn på plass MED apporten! Akkurat like før rumpa var i bakken slapp hun apporten, men jøss for en forandring! Da kan jeg leve med litt tygging og at vi må jobbe med den også.

Vi trente også ruta i dag, hun har en viss formening om hva hun skal. Men løper ut to - tre meter og spinner seg rundt. Eller løper til en kjegle...Løsningen vår er ball i ruta. Da spurter hun ut og finner den. Etter noen rep av det prøver vi uten ball og det går sånn greit nok. Har klikka med en gang hun har kommet i ruta en del ganger, nå prøvde jeg å vente litt for å se hva hun gjorde. Og joda, hun spant seg rundt og sto pent! Herlig!

Avstandskommanderingen har vært en h.... øvelse for oss. Men i dag prøvde jeg på en ball bak, og samtidig som vi har trent MYE på sitt opp, så satte hun seg opp hver gang og jeg kunne gå stadig lenger unna. Til slutt var vi på de to meterne som man skal i klasse 1! Jippi!

Derimot så gleder vi oss til å bli ferdige med klasse 1 i LP, der er det lineføring og den er vi ikke så glade i. Båndet forstyrrer oss veldig...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar