onsdag 6. juni 2012

LP cup andre kveld og trening av Nanny

Først om LP cupens andre kveld. Blaze og Ingvar gikk nybegynner klassa og vant med 107 poeng av 120 mulige! Kjempe morro å se på!
Devlin stakkar er fortsatt utafor av løpetid og Nanny som står, kom da på tn 8. plass med 86,5 poeng av 110 mulige. Ble tross alt en forbedring av sist og kontakten var der!
Nanny trodde jeg kom til å gå bedre, men Devlin satt å hyla etter henne og da kom hun litt ut av det. (video kommer). Vi endte på en fjerde plass med 93,5 poeng av 110 mulige. Er fornøyde med det egentlig, men hun snudde seg etter meg på stå under marsj og det er første gang...

Sammenlagt etter to stevner så er jeg og Nanny på første i kl 1 med 197 av 220 mulige.Devlin og Ingvar på 6. plass med 166 poeng av 220 mulige. Blaze og Ingvar er på 2. plass i nybegynner med 107 poeng av 240 mulige.
Synes denne cupen er kjempe morsom! Er artig å se hvordan hunden er på fire forskjellige plasser med få øvelser. Om å gjøre å få hunden på nett med en gang da! Også er det åpent for løpetisper, de starter sist og luftes ikke på området av hensyn til gutta.



Nanny var å fikk trent på lineføringen sin, hun vandrer og setter seg ikke helt ned på holdtene. Dette må vi få ordnet med en gang. Da ble løsningen min å vente henne ut i holdter, da hu låser seg med lokking. Dette gikk veldig bra så vi begynte med sidested til høyre og steg bakover. Noen høyre vendinger på stedet ble det også. Hun ble virkelig sliten av dette da hu måtte tenke mye selv, hvor må jeg gå for å få klikk, hvordan skal jeg sitte osv.
Når siste lufting før natta skulle gjennomføres gikk hun ut på trappa, fant favoritt stedet der det er full oversikt over hageflekken og la seg rett ned. Da var det natta for lille Nannysen!

(6.6.12 Nanny har trent på metallapport og bærer den to steg!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar