onsdag 28. september 2011

God periode, endelig?!

Ja nå lurer jeg på om Blaze har kommet i en god periode, eller om vi hadde bare en god dag.
Jeg har begynt med sele når vi går til og fra trening og sånt. Det har ført til at Blaze går faktisk pent i bånd lettere ellers! I dag trente vi på det å sitte rolig og se på hunder som trente. Dette gikk kjempe fint med klikk og snop hver gang han titta, endte med at han titta på meg rett som det var. Det var jo tross alt det jeg skulle frem til. Så tok vi noen innkalling fra sitt, ene gangen løp han bak og rundt (!?) han skal direkte inn, andre gangen så kom han med en gang jeg snudde meg. Men vi hadde noen som var supre, men eneste jeg må gjøre er å ha en vegg eller noe bak meg så han ikke løper langt bak. Så litt stå under marsj og rute trening. Nå begynner han å skjønne stå, fikk til noen flotte stå uten annen påvirkning enn kommando ordet! Ruta...ja der har jeg en liten påvirkning, en mini musematte. Han vet at han skal klaske poten på den, men i dag var ikke det så farlig syntes Blaze. Løp ut og fikk klikk ide han sto midt på, da stoppa han og snudde seg. JIPPI! Vi tok en runde rundt hele ruta, også på skrå ble han sendt ut i ruta! Vi har ikke kommet på store avstanden, men det er ikke det viktigste i denne fasen.
Jeg har et håp, et sted inni meg, om at vi kan starte i kl 1 i januar. Men vi får se hvor langt vi kommer innen påmeldingsfristen. Stresser ikke med å få han ferdig til da, han blir klar når han er klar. Men er så morro når man ser at det man trener på faktisk kommer inn i hodet på en hormonell tass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar