søndag 18. september 2011

Lenge leve unghundtiden!

Nå har Balzegutten kommet i super spøkelsesperioden sin. Jeg hyler ikke av gårde til dyrlegen så fort hunden min skvetter to ganger, men denne gangen måtte jeg krype til korset. Blaze var redd og skvetten for div plutselige lyder og bevegelser. Han som ikke har gjort stor ut av det før, gjorde det nå. Så pr dags dato så går han rundt med DAP halsbåndet sitt. Det har vært på ca en uke og alt dagen etter så vi tydelig forandring. Tryggere og ikke fult så skvetten av seg. Han har som sagt en veldig god avreaksjon så det hadde ikke vært noe i veien med å gå uten DAP, men for å hjelpe han litt så valgte jeg å gjøre det. Blir spennende å se hvordan det går etter det har gått ut, varer ca 4 uker.

Ellers så er han spesiell å trene om dagen. Mandag kan det gå strålende, tirsdag gir han meg fingern og torsdag er vi på nett. Og sånn går det videre neste uka, aldri den samme hunden jeg trener to ganger på rad. Frustrasjonen min er noen ganger til å ta og føle på, men prøver å tenke at han er bare en unghund. Vi får det stadig til bedre og bedre. Masse lek og morro er oppskriften!

 

DSC_0037-1    DSC_0071-1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar