tirsdag 15. april 2014

Månedens update!

Sitter her med neseprøva oppetter ørene sammen med et foredrag om hundens egenskaper, ferdigheter, momenter og øvelser. Sist helg var det siste helga vi var samlet og forsøkte å lære noe. Det gikk i fremvisninger av foredrag, gjennomføring av teoretisk og praktisk leksjon. Føler det gikk veldig greit med meg, jeg har ting jeg skal fikse på til eksamen, men har ingen grunn til panikk.
Vi har fått eksamensoppgaven vår også, apport. En hatet øvelse for noen og elsket for andre. Jeg gru/gleder meg til å få satt den inn i øvelseslæren, på power point (evt tørr trene på å tegne til flip over), også instruere noen i den for å trene litt. Har til den 24. april så det burde gå bra!
Så med andre ord dagene går til øvelseslære, reglene om lydighetsprøver, pedagogikkhefte og dobbeltsjekke øvelseslæra i praksis med Scott.
Utdannelsen/kurset har utfordret meg mye, det har vært hardt, men med omtrent bare kjentfolk og de jeg ikke kjente fra før var trivelige damer så har det gått. Mye støtte fra sambo som også tar utdannelsen i samme slengen har også gjort utrolig mye.

Trening og bilde tagning til presangstasjon 

Han fant riktig pinne her også!

Men Scott ja, han er stadig under utvikling kan man si. Nå sitter jeg ganske så fresh etter å ha hatt han i senga ei natt, og han vekte meg ikke en eneste gang! Det var heller jeg som vekte han. Så han begynner å bli en fin gutt å ha med seg.


Sånn øvelsesmessig er vi nok i rute, men må trene mere på fellesdekk. Der har jeg en plan som omhandler omvendt lokking som Scott begynner å skjønne godt. Halen begynner å gå noen ganger, så han tar imot signalet. På filmen har jeg ikke planlagt treningen godt nok, har ikke tenkt på hva jeg skal gjøre når han gjør feil. Men det skal være på plass nå!



Han er jo i skikkelig treningstørke mens jeg driver med utdanningen, men virker som om det gjør han godt. Har blitt roligere og mindre masete når det virkelig ikke skjer noe.
Men nå skal han få litt mer trening igjen fremover, 27. april er det ny cup og vi bær være litt mer klare enn hva vi er nå. Vi har mye på plass til da, og man kan alltid bli bedre. Målet mitt med cupen er å fullføre med Scott, og finne en rutine før vi skal inn i ringen som fungerer. Dette alt i fra oppvarmings sang til aktiviteten hans før ringen. Ellers så kan det gå som det går, bare vi har en god følelse av å leke sammen.

Men da får man vende tilbake til apporten, eksamen er ikke langt unna så det gjelder å henge i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar