mandag 28. april 2014

Instruktørkurs og LP cup!

Det har vært rimelig slapt her med blogging nå, instruktør utdannelsen har egentlig tatt opp alt jeg har hatt av energi og tid. Men nå er det over. Helg nr to var en egenhelg, der vi drev med hjemmeleksene våre, og siste helg gikk med på å fremføre hjemmeleksene våre, foredrag, teori fremvisning og praksis undervisning.
Eksamensdagen var en torsdag, som vi begynte kl 9 og var ferdig etter 18 en gang. Det var nervepirrende dag, men det gikk veldig greit. Jeg selv så og følte hvor jeg bomma litt på det hele, og det var det sensor nevnte også. Så jeg bestod eksamen! Et mål i livet er nådd, en drøm har blitt til virkelighet. Eneste som mangler er å få Scott i elite så er alt i boks.
Etter eksamen dro jeg og sambo sammen med noen andre fra klubben på en pizzaria og spiste pizza, som en liten feiring. Det var kjempe koselig.

I går så var det LP cupens andre dag, og denne gangen var den på Gjøvik. Det var rimelig utfordrende forhold for en unggutt, knurring og boffing med løpetisper rundt omkring. Folk og hunder rett ved ringen, heldigvis ble øvelsene gjort i midten av ringen. Men fellesdekken var på kanten forran folk og hunder. På ene siden av Scott i fellesdekk var det en hund som gikk og ble lagt tilbake. Scott jobba iherdig med å bli liggende. På andre siden var det en hund som ble pratet til og Scott reagerte en del, men ble liggende. På innkallingen så fikk han tispelukten i nesa og glemte seg litt på innkomsten så det ble en runde rundt meg. På stå under marsj så var den knall fin, han bare bevegde på bakbeina litt når jeg gikk bak han. Avstandskommandering fra sitt og ned i dekk på to meters avstand ble det knall bra der og. Så selvom det var utfordrende forhold for en ung og uerfaren gutt så tok han seg godt sammen i ringen, og vi ble en erfaring rikere på hva vi får til sammen.
Vi kom på første plass denne gangen og jeg er super stolt av Scott. Nå ligger han, etter to ganger, på første plass sammenlagt i kl nybegynner og på tvers av klassene på en tredje plass med fjerdeplassen som har samme poengsum. Neste cup er 18. mai på Hamar et sted, det blir virkelig spennende for da er det de samme øvelsene som første gang.
Tusen takk for en trivelig dag til alle kjente som var der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar