torsdag 28. mars 2013

6 måneder gammel Scott


Gratulerer med dagen som var på tirsdag Scott! 6 måneder gammel, og kjennes alt ut som om han har vært hos oss i mange år allerede!

Han vil fortsatt stå opp mellom halv 8 og 8, så er spent på hvordan han vil bli på mandag når klokka skal en time frem.
På bilfronten så er det framgang. Er ikke fult så fælt lenger, men han sikler fortsatt noe som nå kan være lært. Men man skal være fornøyd så lenge det er framgang!

Vi har tatt oss noen turer i gågata på Lillehammer. Og det går bedre og bedre. Etter en - to ganger så er det litt: been there, done that holdning på han. Elsker virkelig den holdningen der! Bromming fra biler, lastebiler, busser osv går stadig bedre også. Ser ut til at jeg har funnet litt nøkkelen til han på den type miljøtrening, mest mulig på minst mulig tid en gang så blir det bra. Strider imot alt jeg har lært, men så lenge han gir den tilbakemeldingen han gir meg så får vi bare fortsette i flyten vi er. Han kan til og med leke i gågata ,ed mye som skjer, og da er jeg virkelig fornøyd!
Det er lenge siden vi har fått trent med andre hunder, så det blir spennende å prøve seg på igjen snart. Men regner med det går bra.

Sånn LP messig så gjør han det veldig bra. Har innstilt meg på at vi debuterer i 2014, så da bør vi nok trene til de nye reglene. Så iløpet av påska vil jeg ha som mål å få inn at han sitter og holder apporten. Har kommet et stykke på vei allerede, han holder den noen sekunder nå! Prøver å ha litt fokus på at han skal finne ut at han har noen bakbein som skal være med under fri ved fot. Han går bra i vanlig og sakte marsj. Men springmarsjen blir for artig enda.
Vi har begynt å rydde litt i avstands kommanderingen, sitt og dekk. Hopp stå begynner å komme seg, men trengs mere trening. Må også huske å trene disse kjedelige bli øvelsene.

Nei, dette er virkelig en hund jeg er fornøyd med. Tøff, men også litt myk. Nysgjerrig og liker å finne ut av ting selv uten så mye hjelp. En fantastisk god hukommelse.
Er nesten så jeg kan være så kvalm og kunne si at vi er nok en ung og lovende ekvipasje. Har virkelig god følelsen på denne karen, bank i bordet! Er så godt å kjenne at man har god følelsen og trua igjen. At man ikke har en dårlig magefølelse, men lykkes med hunden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar