fredag 25. januar 2013

Valp er valp...

Når man kjøper seg valp så har man som regel en del mål og forventninger.
Jeg har det for min lille mini og, men vi har en liten ting som stopper oss litt, redsel for å kjøre bil (hos Scott, ikke meg..). Så når jeg ikke vil satse på at han blir kurert av seg selv må jeg jobbe med det. For om han ikke blir bedre så er det litt ugunstig å komme på du stevne og ha en hund som henger med hele seg og syns verden er dritt.

Han har fått en forståelse for klikker, og synes det er litt artig å drive med. Så da begynte jeg med burlek på han i dag, bil buret står ute et stykke fra bilen. Så teorien og målet mitt er å få buret til å bli så artig og verdifult at når det står i bilen så er det litt trygt og ok der inne.
I dag, første økt, så kom vi så langt at han forta seg inn i buret og tilbyde sitt inni der helt av seg selv!
Imens så må vi jobbe med bilen og, så da blir det snop spising baki bilen. Sånn sakte men sikkert.

Ellers i dag har han hatt en rolig morgen, liggi i sofaen og kosa seg. Før vi ved 11 tia gikk oss en tur. Så han begynner å bli fin på morran. Sliter litt med at han er veldig urolig no natta, så ikke så rart at han er rolig om morran.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar