tirsdag 17. januar 2012

Fy flate!

Det er ikke spesielt mer å si enn fy flate! NÅ har det løsna for oss! To mnd'er før neste kjønnsmodning...!
Vi var i hallen til GHK i går også, prøvde å ha Blaze ute av buret noen ganger under treningene som vi ikke skulle være med på. Han lå pent og rolig Blazern! Det var to hunder der som på en måte utpekte han og sto å knurra fra andre siden av hallen! Jeg som fortsatt har Luke i kroppen, registrerer knurring fort og får lokalisert den fort. Men jeg klarer å være helt rolig for Blaze. Jeg aner ikke hva de hundene reagerer på egentlig. Han stirrer ikke på hundene, bare titter rundt på alle egentlig. Forslag? To teorier vi har er enten så reagerer dem på øynene hans, ellers så er det kanskje dette med at han har høy energi men blir liggende rolig. Så det blir rart for de hundene. Uansett er det ikke mye han er ute, kanskje 5-10min til sammen. Ellers så ligger han å får sett litt i ro og mak i buret sitt.

Etterpå skulle det være lydighetstrening. Skal si jeg er fornøyd! Det var folk og hunder igjen når jeg begynte med lineføring. Og for en kontakt vi har fått! Gikk utrolig fint hele veien!
Fikk prøvd ruta litt også, med bånd rundt og musematte i midten. Han digger denne øvelsen så den går kjempe bra. Stå under marsj begynner å bli bra, testa ut å gå bak via hans venstre side..sto helt i ro gitt. Kanskje vi kommer til å fortsette å gå på venstre side. Det enkle er som regel det beste.
Ellers så fikk jeg trent på at han skal gå lineføring selvom Devlin er ute, dette skjønte han også! En helt herlig trening i går!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar