lørdag 24. desember 2011

ny trening med flere aha opplevelser!

Jaja..er det noe mere å si egentlig? Nei...
Problemet er at jeg har en for smart hund. Jepp, Blaze er en smarting. Jada bordere er lure, men det er da måte på!
Som regel får man "lurt" hunden til å f.eks brå stoppe med f.eks en ball. Vi har stopp, men ikke bråstopp.(vi trener stå under marsj, og har stå ellers) Etter to rep i dag, så skjønte Blazern at en bevegelse bak ryggen til muttern betyr STÅ! TO REPETISJONER! Hadde alt gått så fort hadde vi vært i eliten nå...Jeg vet ikke helt hva jeg skal bli, imponert eller irritert.
Så jeg har kommet frem til, enten en bitte liten ball eller brå stopp på "gamle måten" med hånda fremfor han. Gamle måten har tross alt fungert på en stk golden og en stk bc. Og evt to staffesluffer.

Men jeg vet jo at han tar kroppspråk sykt fort og ord ikke spesielt fort. Testa det med avstands kommandering på sitt og dekk.

Noen som vet om en bok med tittelen how to outsmart your dog? Lurer på om jeg må skrive en..hjernetrim på høyt plan å trene Blaze!

Men som alltid må man jo trekke frem noe positivt, og denne er MEGET positiv og kan hjelpe oss veldig i konkurranser. Han har begynt å tilby innsitter!!!!! JUHU! Jeg bare steller meg opp i posisjon, og venter litt, så kommer han sprettende. Må få filmet det. Det er skikkelig artig. Nå må vi bare få stadig mere forstyrrelser da...han detter jo ut bare Devlin ligger stille.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar