mandag 9. august 2010

Ny hund? Ny rase?

Noen har fått med seg at jeg leter etter en ny hund, og en ny rase. Har gjort det en stund og bestemt meg for å få med en australsk cattledog. Da er det bare å google i vei folkens! På Bjerke til helga er det påmeldt to på lørdag og hele fire på søndag! Og jeg har funnet bare to oppdrettere i Norge. Sier litt om hvor liten rasen er i Norge. Men funnet to mulige oppdrettere i Sverige og ene ville ha oss på besøk.

Det jeg liker godt med denne rasen er at den kan bli brukt til ALT og den gjør ALT bra. Mange av ACD'ene brukes til flere grener på en gang også uten at det går utover prestasjonene!

Men ingenting skjer før utpå  nyåret da jeg er ferdig med nkk trinn 2 lydighetsinstruktør kurset i Sandefjord. Hva som skjer med Paige og Devlin får vi se etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar