torsdag 20. august 2009

Devlins første valpekurskveld

Så kom kvelden, så brått som den kom. Da min lille Devlin har blitt så stor at han har begynt på valpekurs! 4 mnd'er gammel er han alt blitt. Det er ikke lenge siden han bare lå som en liten sort klump blant 6 andre små sorte klumper og gryntet. Akk de blir fort store disse små.






(Bildene er ikke tatt på kurset)

Han var helt fantastisk i dag. Hadde kontakt med en gang vi gikk ut på banen. Satte seg ved meg etter han hadde sett alle de andre hundene. Ventet tålmodig på at noe skulle skje og når lekene kom var han ikke vond å be heldigvis. Hadde en runde med "nei"-trening også. Når vi gikk forbi tallerken med tre kjøttboller måtte jeg ta to nei, men på turen tilbake ingen. Han ville ikke se på tallerkenen en gang! Mr. Flinkesen!
Etter litt teori gikk vi alle over på gresset. Jeg og Devlin demonstrerte sitt. Dette var noe han hadde vært med på før ja :D Men så så jeg han ble skikkelig rar i bevegelsene sine. Gikk litt med han i tillfelle det kom en bommelom, men neida. Så etterhvert så jeg tydelig han spiste på potene sine....Gikk over på asfalten, ble ikke bedre. Skylte potene hans i tilfelle han hadde fått noe på dem og gikk på gresset igjen. Like fælt. Tok han på fanget mitt og etterhvert roa det hele seg og han sovna. Tror nok det er blitt sprøyta på noe på gresset der som han reagerte på desverre. Men en annen mulighet er at pga alt regnet som er kommet så har det kommet div insekter osv som virket inn.
Men uansett så glad det gikk over når han kom bort fra gresset!
Nå ligger han helt rolig i kurven og sover. Lille gullklumpen min....har ikke vært borti en snillere valp enn det der. Han er helt klart noe for seg selv. Lille snupp... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar