mandag 15. september 2014

Testing av flyteleke!



Nå har vi fått test en flyteleke fra Trixie som heter noe så fint som X-TRM Bone. X-TRM er fra en kolleksjon med utstyr til hund der noe er ekstra robust. Da jeg ikke fant den på Hundekroen.no fant jeg den hos Trixie selv så dere kan ta en titt der. Prisen på denne er 229 kr (pr 5. sept 2014) hos Hundekroken.no, og denne leken er verdt hver eneste krone.

Den er en helt kompakt tøy leke med to håndtak. Denne synes vi syntes veldig godt pga farge valget, men man har to andre farge valg. 
Fordi den er så kompakt og litt tung var jeg spent på hvordan den ville flyte, og spørsmålet mitt var også hvordan ville den være etter å ha vært litt i vann pga at den er i tøy.



Min samboers 4. mnd gamle malinois valp, Gonzo,  fikk prøve seg på leken i vannet. Han var ivrig på leken med en gang, fin tyngde og størrelse på leken for han. Fin å få taket på så det ut til at den var, mye var nok pga at den ligger høyt i vannet så mye av leken er over vannoverflaten. Så lenge leken ligger høyt i vannet så både vi som var på land og Gonzo den veldig godt. Gonzo lærte seg forøvrig å svømme med denne leken som motivasjon!

Gonzo falt såpass for leken og dens holdbarhet at den ble båret helt frem til bilen og han stakk hodet ut av burdøren sin for å se etter leken han la på bakken. Så denne blir fast med når han skal bade!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar