tirsdag 30. september 2014

Oppvisning i rallylydighet og LP trening 28.9.14

På søndag var jeg og sambo med hundene på Bokrudstad hundesenter for å vise frem rallylydighet på hundensdag der sammen med andre damer fra klubben. Jeg synes det er morro å få muligheten til å vise frem rallysporten og med Scott så får jeg vist at hundene må ikke være perfekte elitehunder for å drive med dette.  Scott gjorde så godt han kunne med de nye tingene rundt seg, han har jo bare vært der når det har vært snø, det var hunder som luktet spennende her og der, mennesker som stod helt stille og plutselig bevget på seg. Men vi jobbet så godt vi kunne begge to og kom oss igjennom sammen.

Takk til rally damene i HOHK som var med og sambo for en kjempe fin dag!




På kvelden var hundene energisk etter å ha ligget en stund i bilen. Scott hadde apport og hopp over hinder på planen sin. Hoppet utfordret jeg mere med i forhold til hvor jeg og han var plassert og med en bamse som lå her og der. Han jobbet godt, var kjempe flink og samlet. Jeg klarte jo å snuble på et vis over hinderet så jeg bøyde ene beinet, så det må fikses på før vi får trent mere.

Apporten var fin, kjapp ut og kjapp inn på plass selvom jeg dingler med en leke. Han MÅÅ sette seg på plass før han får til å koble over på leken. Vi må bare fortsette å trene på.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar