mandag 22. april 2013

Er vel lov å være fasinert av sin egen hund?

Jeg er fasinert av Scott. Han har mange små ting han driver med, MYE utvikling på en gang osv.

I går fikk han beskjed av meg at han klarer mer enn han tror selv. han fikk denne beskjeden fordi han var litt skeptisk til en presenning som blafra i vinden i går, under der så stod det en avplukket bil. Pappa og jeg rusla bortpå denne for å prate og tulla litt. Pappa letta på presenningen og jeg ga Scott beskjed om å hoppe inn. På tredje forsøk gikk han inni. Masse ros! Han forguder pappa så det var nok ekstra knall å få ros av han der.

Han syntes også det var litt guffent når pappa tok opp panseret til sin veteran bil(det går opp "feil vei"). Da var det å rusle bortpå, og da var det visst ikke skummelt. Scott virka nesten litt overraska over at det var jo ikke skummelt jo!

Ser selvtilliten hans vokser for hver dag nesten nå. Men helt nye lyder, sliter vi litt med når vi ikke ser hvor det kommer fra.


Ellers så trente jeg han litt i går, og etter at vi gikk kurs og fikk løst oss opp litt i leken vår har forandringer skjedd! Regna med forandringer, men etter så kort tid og så tydelig er artig. Jeg har en favoritt leke, ball med snor som er akkurat passe stor til Scott. Belønna litt med den i går, merka intensiteten til Scott var høyere. Noe sånt som: JA! Det er jo DEN leka jo! YES! opplegg på han. Så belønna jeg han med en ball med pip etterpå, han kunne løpe å hente den, men han sku ha ballen med snor når jeg fant den. Han begynner å ta av når han ser den, og stor koser seg når han har den. Jeg er jo med å leker da! Og det er jo så utrolig gøy ser det ut til.
Så iløpet av en uke, har intensiteten i leken økt sammen med gleden hans av å leke.

Han har begynt med noe nytt, eller vi la merke til det nå. Om han er alene i første etasje kan vi høre han leker, og når det er stille..da ligger han å slapper av i sofaen på plassen min. Han går ikke lenger på bordet og stjeler ting! Er så artig å se slike forskjeller på hundene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar