tirsdag 20. november 2012

Super duper trening med Nannysen min!

I går hadde vi en super knall trening. Lenge siden vi har hatt en så bra en.
Planen var: Lineføring, fri ved fot og så resten av programmet. Med pauser der det føltes naturlig.
Vi tok en del lineføring først, nå har hun kommet tilbake ang bånd. Nå går det bra igjen! Endelig! Så var det en pause, ble litt rart for meg når folk flyr rundt en uten at det har vært store kommunikasjonen oss førere imellom først. Så da var det det beste for Nanny og meg at det kom en pause der.
Andre runde gikk vi gjennom "programmet" vårt. Hun hang ikke så mye igjen på fri ved foten, og heller ikke på gåingen før dekk fra holdt og stå under marsj! SUPERT!!
Hadde en tredje runde med lineføring og fri ved fot. Vi gikk og gikk oooog gikk...vet godt at noen dommere er glade i at vi skal gå de ekstra meterne som man som regel ikke trener på. Lineføringen var super, sittene begynner å bedre seg, Nanny går igjen som en gud. Ved fri ved foten stod jeg over sittene, men fokuserte på at vi går og går uten at det skjer stort mens hun fortsatt må være fokusert.
La også inn det trikset mange av "de store" bruker, forteller hva som skal skje før vi starter noe som helst.

Ser ut til å være bra, var også inne i hallen til klubben i går. Så den treningen der er jeg veldig utrolig fornøyd med. Etter 13 år har jeg vel funnet fasiten for meg, finn ut hva hunden trenger, ta hensyn til hundens grenser i konsentrasjon og miljøforstyrrelser, press så grensene utrolig sakte men sikkert. Og ikke minst ikke lås meg til en treningsfilosofi, plukk det beste fra alle og finn det som passer til hunden. Ja og bygg selvtilliten til hunden med sporing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar