søndag 4. desember 2011

Oi...

Ska si det var lenge siden jeg har skrevet nå! Huff.. Jaja..
På Blaze og LP fronten trener vi nå mest på å ha det gøy med muttern og konsentrasjon. Altså han må (som en av mine kursdeltagere sa en gang) sitte pen gutt, hver gang han kaster et blikk på meg så er det jubel og samtlige bursdagsferinger med julaften en liten stund, så er det ned i sitt igjen.
Vi har også lagt inn at han sitter, jeg kaster ballen med snor i en haug med løv(ikke i et tre som jeg fikk til en gang, Blaze kommer seg ikke opp) så sender jeg han. Da snakker vi at han må løpe minimum 20 m før han er i nærheten av ballen. Få ut litt krutt på veien. Jeg tar også å skifter på så jeg går bort og legger leken ned.
En tredje konsentrasjonsøvelse vi gjør er enten i sitt eller dekk, så kaster jeg og ruller leker rundt han + at jeg går hit og dit i  forskjellig fart. Her får vi jo flere fluer i en smekk. Blant annet så kan vi nå sitte/ligge i x antall minutter sammen med mange andre hunder(se link)

Fellesøvelser Vinstrahallen 3/12/2011

Da har vi kommet til treninga i går i Vinstrahallen. Den gikk så som så egentlig. Tror jeg er for hyggelig og tenker for mye på at andre også trener. Blaze ble virkelig påvirka av noen som hadde noen spesielle baller med en spesiell lyd. Men da trente vi bare sitt og lek. Mens vi lekte/trente var det noen som tok seg friheten til å gå lineføring halv meter unna oss for å trene sin hund. Det var god plass så tydelig at denne ekvipasjen tok seg friheter. Jeg syns folk kan spørre før dem bruker andre på den måten. Dem visste ikke noe om Blaze eller hva vi drev med. Og som alltid så går det opp for meg når det er over og jeg ikke får opplyst dem...husker det var en på en annen trening som brukte Blaze for å teste om hunden sin fortsatt var vill på andre hunder. Denne mannen fikk jeg opplyst at det var fint om han ikke gjorde det på min unghund. Så spør først, som regel går det bra, men det var litt dette med folkeskikk...

Ellers så er målet mitt nå å starte med han i kl 1 LP på Biri 20. mai neste år. Spørs litt på hvem som dømmer, er litt sær på hvem vi går for første gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar