fredag 18. juli 2014

Scott trening!

I kveld dro vi til Kolbu og trente hundene. Skulle treffe ei for å trene der, som jeg ikke har sett på år og dag, annet enn når vi har vært på dyreklinikken.
Jeg har hatt litt kontakt med Lotte Nordli som driver en canis avdeling. Hun har jo fått til border collien son og virket som en trivelig jente som visste hva hun prata om. Fikk noen gode råd og tanker jeg ville prøve ut i kveld.
Startet med å gi Scott noen løpe og hente leken sin mens vi bytta og lekte sammen. Han fikk nok ut en del for etterpå var han en fryd. Belønna for fokuset hans og jeg var tålmodig når han datt av og løp seg en tur til hun trivelige damen. Jeg gikk i motsatt retning og når jeg var sikker på at han kom tilbake kom leken og vi lekte godt sammen. Skjedde bare tre/fire ganger og han føltes roligere ut i kveld.
På siste økta bevegde vi oss ganske nært damen og han jobba, holdt fokus og fikk belønningen sine.
Vi pusla litt med de låste frambeina hans også, gjett om han imponerte! Helt nytt sted, men fortsatt såpass fokusert til at frambeina ble ikke flytta. Jeg satt foran han og lokket litt med leverpostei i skiftningene, men han gjør mest selv og med lite lokking.
Ble også en del forstyrrelser med regn, lyn og torden. Godt hundene synes det er helt greit med sånt bråk.
Ble mest skravling denne gangen, men sånn er det når det er lenge siden man har prata.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar