torsdag 3. april 2014

Lp cup, første runde

23. Mars var det duket for årets første LP cup. I år var det Hamar ohk som hadde første, og vi er jo medlemmer og tar i et tak der det trengs så fikk vi kjøkkentjeneste. Sambo drev mest der da jeg måtte konsentrere meg mest om Scott.
Scott var Scott, høy og hadde mye å si til alle. Det å skulle da prestere med en slik hund som hopper og spretter er  en utfordring. Men han fikk surra rundt i litt over en halv time så han landa en del. Fikk han på nett og var kjempe flink med å sitte og ligge i gjørme og sørpa. Og ikke minst så var lineføringa på plass. 
Jeg bestemte meg for å ha langline på Mr. Virvelvind. Er så dumt om han lærer hvor kult det er å løpe til de andre og ut av ringen o.s.v. Man får automatisk litt trekk, men dette er jo bare morro og vi får ikke denne type trening så ofte. 
Vi var første ekvipasje, og var da med på første tannvisning og fellesdekk. Scott er jo veldig smisk på mennesker så han krøp bortover i sitt og til slutt reiste seg, men tennene ble vist frem. I fellesdekken var han kjempe flink, lå å pep, men ellers lå han hele minuttet og satte seg opp på kommando! Pipinga tror jeg går bort når han blir trygg i øvelsen, vi trener på flatdekk så han tilbydde den innimellom også. Scott lå forøvrig i gjørma og ikke på teppet som han kunne gjøre. Fant ut at det var mest sannsynlig ville bli mere snusing på teppet enn hva det ville bli bra for øvelsen og læringa hans. Han må også lære seg at det går ann å ligge i gjørme også, noe som han tok ganske bra egentlig.
Så måtte vi vente til alle hadde hatt fellesøvelsene, og da datt Scott ut. Når vi kom inn i ringen igjen var han tydelig preget av at vi var der alene uten de andre hundene, og mange stod tett på ringen å så på med hundene sine. Så vi halta oss igjennom lineføring, den kunne vært bedre og den kunne vært mye værre. Dekk fra holt var med denne gangen og der glimta han til med en virkelig DETTE kunne HAN attityde. Innkallingen ble nesten for kort for han, fikk ikke opp fart og satte seg ikke i utgangsstilling igjen. Han datt og litt ut før vi starta, men jeg tok meg god tid til å prøve å få han på nett igjen. Det ble nok en del press for han fra de som stod utenfor ringen. Men han forsøkte ikke å stikke av under programmet og det var godt å se. 
Neste gang er det på Gjøvik, og da er stå under marsj med som vi sliter litt med. Men det er bare å kose seg på slike arrangementer.

Selvom vi ikke går for plassering i år så ble det en 5. plass av 15 startende med 128,5 poeng av 150 mulige. Kjempe fornøyd!

Nanny skulle jo egentlig være med på cupen, men jeg trakk henne fra hele greia. Hu har ikke vært i form i februar/mars så da føler jeg ikke at jeg skal presse på i en LP cup. Vi tar heller å koser oss med rallylydighet, der blomstrer hun som bare det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar