søndag 3. juni 2012

Luke...min gode super Luke...

Når vi gikk for Arild B så sa han alltid: Når du får temt denna der, så blir'n bra. Du ble aldri temt gutten min...det hadde du ikke i deg, men vi prøvde og gjorde så godt vi kunne sammen.
Sitter med siste LP kritikken fra Kallerud, og Arild som dømte oss for siste gang. Du gikk så bra, selvom det bøtta ned og vi nesten måtte ha baderinger. Vi gikk til en tredje premie, men ble nr 1 i klassen. Ble en 0 på ruta, ringsekretæren kom ut fra teltet så du måtte bortpå der og sjekke.
Jeg har aldri helt kommet meg igjen, ikke fått helt taket igjen på lydigheten. Mistet litt piffen etter å ha jobba så hardt. Håper Nanny kan hjelpe meg med å komme i siget igjen, finne igjen gleden. Vi er alt langt på vei. Håper du super Lukern min kan hjelpe henne med å forstå øvelser, at bare hun prøver så er det bra nok, at "mutterns" nerver ikke betyr noe, at regn og steikende sol bare er kult. Hun er alt som en border i oppførsel, trenger bare litt veiledning på hvor piffen skal være.

Innerst inne var du en god gutt, men det var ikke så lett alltid. Med usikkerheten som du alltid hadde i deg fra barnsben av. Men vi fikk til mye sammen alikevel. Jeg lærte mye av deg, vi lærte mye sammen. Det ble mange oppturer og mange nedturer. Blod, svette og tårer....og mye latter i LP ringen. Vi fikk tross alt 10 på helhet fordi vi var så positive hele tiden og trente positivt. Det husker jeg spesielt godt.
Du gjorde "alt riktig" på treninger, men når du kom innenfor ringbåndet fant du på mye rart. Lukes tre måter å bruke en kjegle på, løpe ut og stå, løpe ut og hente kjegle, løpe ut og runde kjegle for så å komme på plass!

Bamsen din som du plukket ut når du var 9-10 uker gammel, hadde du gjennom hele livet. Var med overalt, for denne kosa du deg mye med. Sutta på den til du sovnet, glemmer aldri det.


Vi var igjennom mye Lukern min, vet du er her innimellom og sjekker. Frisbee'n din ligger i hylla, ballen din i bagen, kjeglene med navnene våre på er med på trening. Halsbåndet ditt henger fremme. Metallapporten din står også i hylla, venter på at Nanny er klar for den. Nr lappklypa er i bagen også, venter på at Blaze er klar for stevne. Apportbukkene jeg kjøpte til fjerndirigeringen i elite, en i bagen og to ligger på vent.
Minnene stømmer når jeg er på stevneplasser vi har vært på sammen, du er fortsatt med meg. Du har det bra nå gutten min, og jeg vet du gjorde ditt beste gjennom de nesten fire årene vi fikk sammen.




1 kommentar: