torsdag 3. november 2011

Trening med Blazern

I går hadde jeg en av de beste treningene med Blaze. Fikk uttelling for min tålmodighet med treningen!
Begynte med å varme opp med lineføring og kasting av ball med snor. Nydelig ble det!
Vi gikk igjennom stå under marsj, delt opp vel og merke. Vi har slitt med at han snur seg etter meg når jeg går rundt, så vi har trent mye på det. I går ble han stående! Jeg bare sa kommandoen stå en gang til når jeg kom til der han pleier å begynne å snu seg. Full lek og morro når jeg kom inntil!
Så sto på plass for tur. I rally lydighet må nemlig hunden kunne komme direkte inn til utgangsstilling og rundt og bak for å havne på utgangsstilling. Vi har fått inn den direkte 100% så da han vi begynt å snuse på den andre. I går putta vi på en kommando etter noen lokkinger med godbit. Til slutt trengte Blaze nesten ikke å få noen påvirkning, bare litt klapp på høyre lår og kommandoen. Fantastisk!
Vi måtte få inn litt stille konsentrasjons trening så da ble det sitt og bli mens jeg dura rundt i div retninger rundt Blaze. Han ble litt satt ut av at jeg løp rundt han, men klarte fint å sitte der lenge!
Fikk sneket inn noen innkallinger også, sliter visst litt med at han bomper inni meg. Men det minker stadig det også.

Så snart er vi vel klare. Må bare trene tannvisning snart, og bli liggende i 1 min så kan vi smelle til med en bronsemerkeprøve.

1 kommentar: